Peugeot 208 GTi – první jízda

Peugeot 208 GTi – první jízda

Na skutečně dobrý hatchback můžete čekat dlouho. A pak, najednou, přijdou tři. Ford Fiesta ST, Renault Sport Clio a teď tohle – Peugeot 208GTi.

Všechna tři auta přišla na párty s vyztuženými závěsy, spoilery, sportovními sedadly a dalšími šperky.  Peugeot 208 GTi navíc s červenými prvky v interiéru – každý hlupák přece ví, že červené pásy udělají klidně sekundu na kolo. Pokud to Váš hatchback nemá, můžete jít rovnou domů. 

Peugeot 208 GTi – první jízda

Všechny tři značky jsou vybaveny turbo motory o objemu 1,6 litru s přímým vstřikováním, turbodmychadly a variabilním časováním ventilů. Zde je překvapivě málo rozdílů až na to, že síla francouzských aut (149kW) jemně zastiňuje Forda. Všichni mají také elektrický posilovač řízení, což je známý zloděj zpětné vazby a angažovanosti.

Dvěstěosmička není žádný velký fadna do elektroniky. Převodovka je, stejně jako Fordova, jednoduchý, šestistupňový manuál (nic ve zlém), bez sportovních tlačítek nebo speciálních programů pro motor či podvozek.

Jen jedna věc určuje, jak moc je 208GTi agresivní – plynový pedál. Jděte na něj jemně, reaguje pružně a elegantně. Řízení je přesné, s trochu krátkou zpětnou vazbou. Jízda je vyvážená a tichá, ve středních otáčkách krásně zabírá turbo. Kabina je pohodlná a moderní. Celkový dojem z jízdy je dychtivý, ale ne šílený.

Z venku vypadá velmi kompaktně. Je kratší, než stará 207, což je výhoda zvláště ve městě. A venku v zatáčkách máte, díky sníženému podvozku a nízké hmotnosti, povzbudivý pocit hbitosti.

Peugeot 208 GTi – první jízda

Ale pokud do toho půjdete naplno, budete jásat. I když je červená linka u 6.200 otáček, maximální výkon se projeví při 6.700 otáčkách. V tom okamžiku se auto promění v horlivou mašinku s radostným vytím. Ostřejší než Ford? Řekl bych, že ano.

Jakmile na to šlápnete, ožije i podvozek. Odolává nedotáčivosti a pneumatiky dělají to, co potřebujete. Ostré zatáčky vyberete s nečekanou lehkostí. 208 může být malá, ale je úžasně stabilní – jak při brždění, tak při jízdě na nerovném terénu.

Ve skutečnosti jsou si tyto tři hatchbacky tak blízko, že je velmi obtížné vybrat vítěze. Každopádně si ale vybírání užijete.

1 komentář

avatar

Frantici zacali hodne investovat do designu, budis jim chvala, ty vozy zacinaji mit smrnc!

Přidávat komentáře mohou pouze registrovaní a přihlášení uživatelé.